Chrome Pointer.image { padding-bottom:5px; margin-left: auto; margin-right: auto; -webkit-border-radius: 20px; /* Saf3-4, iOS 1-3.2, Android Chrome Pointer julietteshypie.blogg.se - Mina hästar: Silverrebel

Mina hästar: Silverrebel

Silverrebel är min startis, som har hängt med sen första början. Han var under en mycket lång tid min ända häst.
 
Namn: Silverrebel
Aka: Rebellen eller Revbensspjäll
Ålder: 7 år
Föräldrar: e. Goldrebel u. Starcake
Föl: Inga, men just nu är han ute som en betäckningshingst på Jorviks hemsida.
Kön: Hingst
 
Historia: Rebellen föddes i ett stall vars namn var Moorlandstallet. Hans pappa var en snabb galopphäst som hade lånats ut för betäckning av ston. Hans ägare innan mig ägde ett ganska gammalt sto på 20 år, som hade tävlat länge i hoppning under hennes unga år. Starcake, som stoet hette, var en fin häst. Hon betäcktes av Goldrebel, och dom fick hingsten Silverrebel. Silverrebel bodde länge med sin mamma, men flyttades vid 1 års ålder till sin egen box. Han reds inte, så ägaren av dom båda hästarna försökte sälja dom för ett vettigt pris. Till slut dog Starcake. Rebellen lämnades vid 2 års ålder vidare till ett hästhem, där dom tog väl hans om honom. Men även där fick han ingen inridning. När jag kom till hemmet, var han den första jag såg. Jag köpte honom för endast 300 Jorvik Shilling när han var 3 år. Då kunde jag börja rida in honom, och oj så bra det gick! Jag och rebellen levde lyckliga tillsammans, han kommer alltid vara en av favoriterna i stallet.
 
Bra på: Hoppning och galopp, har tävlat några gånger i dressyr, dock utan att vinna.
 
Pajen och Silverrebel aka Rebellen eller Revbensspjäll
 

Jag och Rebellen lever fortfarande ett lyckligt liv i Valedale <3
 
/Pajen :P
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

julietteshypie.blogg.se

Hej! Välkommna till min blogg! Hoppas ni kikar in ofta! ;) På denna bloggen bloggar jag om StarStableOnline, ett onlinespel om hästar :D Följ mina åsikter om hästar, funktioner, och massa, massa mer :D Just nu kan du följa novellen Den Dolda Härskaren här på bloggen. Glöm inte att läsa prologen först! /En god Paj :D

RSS 2.0